onsdag 19 september 2012




Nu känns det riktigt höstigt ute...i trädgården börjar allt blomma över. Vindruvorna är klara men det blev inte så många i år, de flesta har jag faktiskt gett till hönsen och dom tycker de är väldigt goda..:)


  












Tyckte entren till huset behövde piffas upp lite så jag och min kompis Malin åkte till Blomstertorget i Linköping. Där fanns så mycket fint, köpte lite cyklamen, ljung, hebe, prydnadskål och pumpor.




....öppnade en gammal säck med jord som stod i växthuset, där låg en padda den hade nog tänkt övervintra där, men han fick flytta till lövhögen istället...











Minicyklamen blandat med ljung planterade jag i min gamla zinkbalja. Är ute efter några fler baljor men de verkar svåra att få tag på. 













Hittade den här fina rostiga nätkorgen för halva priset :) fyllde den med olika gröna växter ljung, mossa och några trädgårdäpplen.
























Blev så glad när jag fick se att Mrs Tiggy Winkle fortfarande bor kvar i trädgården...Visst är hon söt?




2 kommentarer:

  1. Det var väldigt många vackra hötbilder från din trädgård.....
    Ha en fin vecka.
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Hej! Vilket fint rabarber-bord! Har du gjort det själv?
    Mycket fina höstarangemang, tycker jag,
    ha det bra ,Karla.

    SvaraRadera