torsdag 2 augusti 2012

Enkelt, snabbt och mycket gott...


Knäcke eller ostkex? jag vet inte vad dom kallas men gott var det med lite ost och smör..:).. hälsade på en kompis och blev bjuden på dessa underbart goda kex. Mycket enkla att göra...sånt gillar jag. 


2 dl dinkel el. majsmjöl
1 dl solroskärnor
1 dl sesam
0,5 dl linfrö
0,5 dl rapsolja
0,5 tsk salt

Allt detta blandas i en bunke. Koka upp 2,5 dl vatten och rör i, bred ut tunt på ett bakplåtspapper. In i ugnen på 150 grader ca 1 tim, jag hade in dom lite till.



           ...använd lite olja om det börjar kladda när du brer ut smeten.



                            och strö på lite flingsalt..jag rutade upp innan jag satte in den i ugnen så det blev lätt att bryta i bitar man kan hoppa över detta moment om man vill.












1 kommentar:

  1. Hmmm...vad gott det ser ut...kanske nåt för mig till nästa vecka när jag går på frivecka. Jag skriver ner receptet och går det bra så lägger jag upp resultatet i ett inlägg på min blogg,Ha det bra ; Karla.

    SvaraRadera