söndag 8 maj 2016

Trädgårdsklot


Gjorde mig ett trädgårdsklot att pryda rabatten med :). Man kan tex använda en gammal boll eller en lampkupa i plast som jag använde mig av att gjuta i. Till det här kan man säkert använda finbetong men jag tog flytspackel eftersom det kanske får med mer detaljer från bladet. Jag skar upp lampkupan till lite mer än hälften, så att jag lättare skulle få dit bladen, bladen limsprayades på bladets ovansida sen var det bara att placera ut dom i kupan. Tejpa skarven med silvertejp och sen i med flytspacklet.




När man lyckats få bort alla bladrester så kan man fylla i med fogmassa så framträder bladkonturerna bättre. :)


4 kommentarer:

  1. Verkligen snygg boll. Önskade att jag hade mer tid och ork att göra saker. det kliar i fingrarna på mig.
    Ha det gott och njut värmen
    Kram Meta

    SvaraRadera