söndag 4 september 2011

Växtmarknad i Gamla Linköping...

Idag fick det bli en tur till växtmarknaden i Gamla Linköping...så mycket fint det fanns där och bra priser..:) blev lite förtjust i den här laxrosa dahlian kanske ska jag prova Dahlior till nästa år.




Kryddor fanns det gott om..




...och perenner i mängder. Dom här perennerna kom från Jogestorps Trädgård som ligger mitt inne i skogen utanför Vånga.



















I Esters växthus hade man utförsäljning av pelargonsticklingar. Växthuset är uppfört i tidstypisk 1800-talsstil med återanvända glas, dörrar och fönster....














Alla olika sorters äpplen som finns i Gamla Linköping fanns att beskåda..







Gärdsgårdstaket är så fint, men passar inte riktigt med 70-tals huset som jag bor i nu. Men om jag någon gång blir ägare till ett falurött trähus med vita knutar så får det bli ett sånt staket....:)




5 kommentarer:

  1. Det ser fint ut! Finns det någon Dahlia som skulle kunna få stå kvar i jorden?

    SvaraRadera
  2. Tack för en underbar dag Harriet!!! Underbara blommor! Blir helt salig när jag går där...fast när jag ser dina bilder vill jag oxå ha en bättre kamera...mina ser inte riktigt ut som dina;)

    SvaraRadera
  3. Fint med växtmarknad, tycker jag känner igen en av försäljarna ;)
    Prova dahlior, det är helt galet som dom blommar!

    SvaraRadera
  4. Härligt med växtmarknad, man får stort habegär! Hälsningar Torprosen

    SvaraRadera
  5. Inte visste jag om växtmarknaden, tycker om att gå i Gamla Linköping. Du har tagit fina bilder.

    SvaraRadera