tisdag 4 juni 2013


Oj vad de växer fort de små, nu har de börjat få fjädrar och dom går ute med sina mammor hela dagarna. På kvällen får jag och barnen hjälpas åt att lyfta in dom i hönshuset eftersom dom inte kan ta sig upp på stegen in...





....och så har fjädrarna på benen börjat växa ut


      dom var väldigt nyfikna när jag plockade in dom för lite fotografering och de undrade nog vad jag höll på med...























Det blir roligt att se hur färgerna blir sen när de blir större, just den här kycklingen verkar få lite spräcklig fjäderdräkt.


Efter ett tag blev det jobbigt att stå upp....





....de började samla ihop sig i en hög mitt på bordet


    och ögonlocken blev tyngre och tyngre...


och till slut slocknade allihop. :)


2 kommentarer:

  1. Ha ha ha ...de slocknade allihopa efter en stund! Jag känner igen det...jag måste säga att de är ju alldelles söta allihopa!Ha en bra dag,Karla.

    SvaraRadera
  2. They are so sweet, awake and sleeping.

    SvaraRadera