söndag 17 november 2013

Dörrkrans till första advent..



Ett tag kvar till första advent men de här kransarna håller länge så de kan ligga ute i väntan på att hängas upp eller så hänger man upp dem ändå :)


Jag använder en vanlig halmstomme ca 30 cm dia. Binder fast ris med vanlig tunn stålstråd , grenar och kottar fäster jag med antingen kransklammer eller så använder jag limpistolen. 
Tycker det blir fint om man blandar olika sorters ris i olika gröna färger. Allt som är vintergrönt går bra att använda som tex tuja, cypress, gran, tall, en idegran m.m..



Kanske en liten tomte? helst vill jag inte ha för mycket saker och band i en krans,men smaken är ju olika..



Snyggast tycker jag det blir om man använder så mycket naturmaterial som möjligt och sparar lite på köpepyntet. Vintergröna tycker jag funkar bra på krans likaså de små lärkkottarna.






Här har jag använt julrosens blad som jag sprayat lite lätt med en guldspray, hortensians brunade blomställningar som också fick lite guldspray. De små röda nyponen kommer från min honungsros. Små stjärnanis trädde jag fast på röd dekorationstråd som jag sen snurrade fast på kransen.








..och så blev det en krans med mossa, lavar, ormhassel, lärkkottar, kastanjer och stjärnanis.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar