måndag 18 juni 2012

Inflyttning



Idag var det inflyttning i hönshuset, Liam hjälpte mig med lite förberedelser...Ikea 'Trofast' förvaring för leksaker fick bli värpreden..lätt att göra rent plastbackarna och välja vilken höjd man vill ha dom på, hittade möbeln på Blocket för 250:- ett fynd :) och så på med lite vit färg...Sen får vi väl se hur lätt det blir att göra rent uppepå? kanske kan jag limma fast lite lättavtorkad vaxduk? återstår att se...






 Igår snickrade jag ihop ramar som jag häftade fast nät på, jag vill inte att något litet djur ska komma in när fönstrena står öppna. Ja det hade blivit bättre resultat om jag hade haft bättre material hemma och visste lite bättre hur man gör, ..men nu tog jag av det som fanns hemma så det fick bli som det blev, träet sprack på några ställen ( för att jag använde mig av gamla golvlist som var alldeles för tunna) och så hade jag för långa skruvar som jag fick knippsa av på undersidan men det är inget som syns...










                   Jag tror hönorna blev nöjda med sin nya bostad i   alla fall...:)

5 kommentarer:

  1. Så snyggt det blev! Om de inte är nöjda med den här bostaden, ja då vet jag inte vad som skulle passa damerna..
    Vaxduk ovanpå värpredena är nog en bra ide. Jag har en tvåvånings kaninbur av utemodell som värprede och taket på den blev genast ett tillhåll för mina unghöns. Jag har häftat fast plast som går lätt att byta.
    / maria

    SvaraRadera
  2. Åhhhh vad fint! Du är så duktig!! Vore jag en höna skulle jag stortrivas hos dig i det mysiga hönshuset!
    Vad vackra de är, dina små damer./ kram Carina

    SvaraRadera
  3. Hej! Det var en riktig härlig bild det sista!!! Hälsningar,Karla.

    SvaraRadera
  4. Åh vad fint!!! Smart med ikealådorna- ska göra så jag med..:) ser att inlägget är lite äldre men jag kunde inte motstå att kommentera ditt fina hönshus!!

    SvaraRadera
  5. Hej. Jättefint med ikeahyllan. Är du och hönorna nöjda med den? Funderar på att göra nåt liknande. / Jenny

    SvaraRadera