måndag 29 april 2013

Trädgårdsröj hela helgen..


I helgen blev det mycket gjort i trädgården, så roligt att man äntligen kan börja rensa gräva och börja plantera..ett gungdjur som gjort sitt ville jag få upp, hade ingen direkt lust att själv gräva  men Joel & Liam åtogs sig uppgiften att  gräva  upp den mot en liten muta..:)






...de var verkligen duktiga och kämpade på en bra stund.














Den lilla rabatten på framsidan grävdes större, så nu ingår ormhasseln i rabatten och så har jag tänkt plantera någon snygg marktäckare under. Kanske gulbladigt penningblad? 



Ormhasseln tycker jag är som snyggast innan bladen kommer...bra att ha i trädgården när man vill ha lite snygga dekorationskvistar i buketter urnor m.m







Bellis i från Skumparp :) grävde jag upp i min systers trädgård när hon bodde utanför Malmö ..de flesta tycker nog att de här blommorna är ett ogräs i gräsmattan och rensar bort dom.  Men jag tycker att de gör sig fint i gräsmattan.






 

Vad roligt det är med igelkott i trädgården, den här lilla är kanske en fjolårsunge ? för den var ganska liten. Hon bor under min 7 (?)meter höga cypress. Vill man ha igelkott i trädgården får man inte vara så noga med att rensa bort lövhögar och spara lite boställen åt igelkotten.








2 kommentarer:

  1. Så duktigt av pojkarna att gräva bort den.Jag såg också första igelkotten hos mig i dag, jag tro mina bor under mitt hus...
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  2. Bra kämpat! Så söt hon var - lilla igelkott. Söt sista bild när en liten for sticker ut.

    SvaraRadera